|
Hem » Reklamationer och öppet köp xprice.se
Öppet köp och reklamationer
Ångerätt Vi följer Sveriges regler i distans och hemförsäljningslagen. Konsumenten kan utöva sin ångerätt inom 14dagar efter mottagandet och endast om varan är väsentlig i oförändrat skick och i original obruten förpackning. Beställningsvaror deb full betalning + ev andra kostnader som uppkommer. Kontakta oss snarast vid beställningsvaror och se om vi kan annullera från våra levranörer innan vi leverera varan. Returfrakten för varorna står kunden för. Återbetalning inom 30dagar när vi motaget varan
Skadat gods/transportskader När du tar emot din leverans är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet och produkten. Skulle emballaget eller produkten ha synliga skador så meddelar du detta direkt till posten/utlämningen transportören alternativ lastbilschauffören Spara alltid den bekräftelse du får på ditt gods är skadat. obs! transportskador går inte att skadeanmäla efter påskrivet frakthandling. Skadeanmälan skall alltid godkännas av transpotören innan din vara ev returneras.
Läs godsmotagning klicka här
Många Produkter i Xprice.se är unika Därför vid reklamationer är det svårt att ersätta kunden med en ny liknande vara i så fall återbetalas beloppet till kunden när varan är återskickad Gäller inte vid ångrande av köp Returfrakten betalas av Xprice.se
|
|